Zarándoklatunk a Szent Erzsébet Úton

Zarándoklatunk a Szent Erzsébet Úton nagyon jól sikerült, melynek során az osztrák Caritas munkatársainak 24 fős csoportja találkozhatott Sárospatak gazdag történelmével és nevezetességeivel, a helyiek vendégszeretetével, testileg-lelkileg egyaránt gazdagodva. Megérkezésünk napján a Vár vendéglőben hortobágyi palacsinta és madártej tette próbára a zarándokok hasát és nyelvét (ez utóbbit azért mert a csoport a zarándoklat alatt végig lelkesen kísérletezett a magyar nyelv tanulással is). A Bodrog hotelben a személyzet kedvessége és a wellness részleg segített az aktív pihenésben. Másnap a Szent Erzsébet házzal, az egyházi gyűjteménnyel, Szent Erzsébet életével, a sárospataki római katolikus templommal és görög katolikus kápolnával, majd a várral ismerkedtünk, délután pedig részt vehettünk az úrnapi körmenten. Este Hercegkútra kirándultunk, ahol a finom vacsora mellett a polgármester személyes idegenvezetésében is részesülhettünk a templomban, majd egy családi pincészetben borkóstolás következett, szakszerű magyarázattal a tokaji aszúborok készítéséről. A hercegkúti este nagyon jó alkalom volt közös osztrák-magyar történelmünk több nézőpontból való áttekintésére: kurucok, labancok, svábok, kitelepítés, malenykij robot és a jelenlegi helyzet egyaránt érdekes témákat szolgáltatott a beszélgetésre. Harmadik napunk volt a tulajdonképpeni zarándoknap, amikor Erdőhorvátiból Regécig követtük gyalogosan a Szent Erzsébet zarándok-utat, a Szent Erzsébet Alapítvány munkatársának hozzáértő vezetésével. A csoporttal érkezett Franz atya indító és záró lelki gondolatai keretezték zarándoklatunkat, az erdő csendje pedig segített elmélyíteni, hogy a világon a legszebb és legértékesebb dolgokat mindig Istentől kapjuk ajándékba. Csoportunk, amelyben idősebbek is bátran és lelkesen vettek részt, szinte méterenként talált valami látni és csodálni valót: a vulkanikus földtörténet nyomaként a sárból kimosódott féldrágaköveket, különleges virágokat, állatok nyomait, friss szamócát, szép kilátást biztosító várromot. Zarándokutunk utolsó magyarországi állomásán, a regéci Veronika panzióban a tulajdonos kedvessége, aki sajátkészítésű „Abaúji napfénnyel” kínált minket, méltó koronája lett zarándoklatunknak. Csoportunkból sokan szálltak fel a Kassára tartó buszunkra azzal az elhatározással a szívükben, hogy visszatérnek még erre a vidékre, és erre biztatnak másokat is!

Török Bernadett

A zarándoklat képei honlapunk Képgaléria menü alatt megtalálható. Itt: http://www.szenterzsebetut.hu/galeria/zarandoklat/linzi-csoport-szent-erzsebet-uton-2015-junius